kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

The vampire diaries S05E08

Kategori: The vampire diaries

 
Tyckte veckans avsnitt av TVD var väldigt bra. Jag är bara lite (okej, än hel del) orolig för Damon.
 
I detta avsnittet kändes det som dom presenterade säsongens skurk. Augustine-vampyrbossen. Har funderat lite på vad säsongen skulle leda till bara för att dom dödade Silas, Tessa och Amara redan i förra avsnittet men nu lär det ju handla om Augustine-vampyrbossen, deras/hans exprement och Damons historia med dem/han. 
 
Hela exprimentet om att vampyrer ska äta från vampryer istället för människor är ingen dålig idé egentligen. Men jag har en känsla av att detta kommer gå ut över Damon och Elenas förhållande och det gillar jag inte. Jag har en teori bara för att Damon är deras gamla experiment kommer dem säkert kunna göra om honom till en vampyr som äter på vampyrer och då kommer han vilja äta på Elena. Det kommer göra så att dem inte kan vara tillsammans längre. Förstår ni hur jag menar? Om det blir så känns det lite tråkigt. Så jag hoppas att de kan rädda Damon så snabbt som möjligt så detta inte händer. 
 
Om jag bortser från Elena och Damons förhållade är Damons bakgrund med Augustine rätt spännande. Jag vill många tillbaka blickar i nästa avsnitt!
 
Tyckte det var synd att Jesse dog bara för att Caroline tyckte om honom. Men jag tyckte inte det var fel av Elena att döda honom. Det hade jag nog också gjort i hennes situation. Hur skulle hon annars rädda Damon? Plus att Jesse var farlig. Jag tyckte Caroline var lite väl hård mot Elena.
 
Stefan och Kathrine kom varandra lite närmare. Jag gillade det! Känns fel om Kathrine ska dö av ålderdom, lite mesigt på något vis. Passar inte henne alls.
 
Bonnie bryr jag mig inte så mycket om men jag tycker hon och Jer är söta.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: