kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

vecka 3

Kategori: Allmänt

Hejhej!
 
Det var jätte länge sen jag bloggade nu. Ända sedan förra året ;P Låter så dramatiskt när man skriver så. 
Nu har serierna börjat dra igång igen och det känns väldigt skönt. Jag har inte hängt med så bra i alla nya serier som har börjat men jag tänkte börja kolla lite ikväll. 
 
Under julen har jag kollat på Orphan black och jag älskade den. Kollade hela första säsgongen på 3 dagar. Tatiana Maslany som spelar huvudrollen är helt fantastisk. Det handlar om kloner så hon spelar minst 5 olika roller och hon är grym. Kan verkligen rekommendera denna serien.
Jag har också oväntat kollar igenom Once upon a time. Jag behövde lite julkänsla och sagor är ju mysigt så den har jag halv kollat på medans jag har gjort andra saker. 
Gilmore girls har jag tagit en paus med. Jag blev så irriterad i början på säsong 6 så jag kände att jag behövde ett break från Stars hollow. 
 
Nu behöver jag ett nytt maraton projekt. Jag vill bli riktigt inne i en serie. Jag har många som jag har kollat hälften på men lagt ner av olika anledningar men känner inte för någon av dom för tillfället. Jag köpte Alias jätte billigt på Gekås för någon vecka sedan så den funderar jag på att se. Chicago fire är jag också nyfiken på. Den började jag kolla på när den kom men tröttnade. Men det är många seriebloggar som kollar på den så kanske får ge den en ny chans? Förhäxad har jag ju också funderat på. Har kollat på 3 avsnitt kanske, den var mysig men lite tråkig samtidigt. Kommer säkert igång efter ett tag om jag bara ger den några avsnitt till. Som ni ser så är jag lite kluven, haha. Ni får gärna tipsa om bra serier om ni vill!
 
Aja, ska sluta prata strunt nu och skriva vad jag ska se denna veckan för det var trotts allt det som var meningen.
 
Mitt tvtittande v.3;
  
Betrayal - Jag fattar inte varför jag kollar på detta. Rena rama såpoperan. Men nu är det bara 2 avsnitt kvar eller något så ska stå ut.
Revenge - Tycker det började bra förra veckan.
Sherlock - Älskar ju Sherlock men har fortfarande inte sett avsnitten på säsong 3. Skärpning!
The good wife - <3
The real housewives of Atlanta - Ligger efter
True detective *Seriepremiär* - Har läst hur mycket bra saker om den här nya serien nu så jag blir skeptisk innan jag sett den. 
Almost human - Den här är inte jätte bra men jag har inte gett upp än
Beauty and the beast
Hart of dixie
Intelligence Hade premiär förra veckan men har inte kollat än. Det är ju Sawyer <3
Sleepy hollow
Teen wolf - Funderar på att lägga ner Teen wolf. Jag tycker bara den är förvirrande och jobbig att kolla på.
The blacklist
The fosters 
The real housewives of Beverly hills
Agents of S.H.I.E.L.D. 
Face off
New girl
Person of interest - Så bra nu!
Pretty little liars - Varför kollar jag fortfarande? Blir bara irriterad på alla.
The originals - Har saknar Klaus och gänget
Arrow
Chicago P.D. - Hade premiär förra veckan och funderar på att se den för Sophia Bush är med. Men måste man ha sett Chicago fire för att se denna? Det är lite därför jag funderar på att se Chicago fire också.
Modern family
Nashville
Revolution - Började förra veckan och jag tycker det var sådär
The tomorrow people
Parenthood
White collar
Bitten - Tror den här började förra veckan. Såg trailern innan och det handlar om varulvar. Är lite trött på det men ska kolla in iallafall.
Grimm 
Helix - Detta är också en ny serie som det har gått 2 avsnitt av. Ser vädligt bra ut tycker jag. Ska kolla in när jag har tid
 
Maraton;

Breaking bad 
Charmed - Bara kollat på fyra avsnitt änsålänge.
Gilmore gilrs - Har kollat fram till avsnitt 4 på säsong 6 tror jag. Tar en paus nu.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: