kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

v.43 tv-serier (del 2)

Kategori: Arrow

Jag är som vanligt sen med att lägga upp det här. Kanske ska börja med ett avsnitt i taget inlägg som jag gjorde i sommras. Vi får se. Det är några serier från förra veckan som jag inte har hunnit se än. Tex Revolution, Grimm, Reign och nya Dracula. Nu ska jag iallafall krypa ner i soffan med kvällens serier. Det är orkan här, låter helt sjukt men så är det. Hoppas att jag inte blåser bort.
 
 
Sons of Anarchy S06E07 
Usch vad hemskt avsnitt. Jag har förstått varför Tara vill ta sig ur allt som har med klubben att göra men på det sättet? Jag gillade inte att hon satte dit Gemma på det viset. Gemma brukar göra dumma saker men hon gör dom oftast pga känslor och för att skydda sin familj. Hon brukar inte planera allt skit hon hittar på. Det var det jag tyckte var så hemskt för Tara hade verkligen tänkt igenom hur hon skulle spela på både Gemma och Jax känslor. Att hon sa "Åh, vi förlorade vår babygirl" till Jax var bara för mycket. Hon var ju för fan aldrig gravid. Han kommer aldrig förlåta henne för det här. Det är kört för dom nu. Läste någonstans att Jax inte kommer få både klubben och Tara i slutänden och Tara verkar ju va kört. Jag tror också att Nero kanske skvallrar om han får reda på av fel personer vad Gemma har gjort. Inte bra det här.
 
The originals S01E04
Jag måste erkänna att jag längtar efter den här serien varje vecka. Den är så bra. Det ända jag inte gillar är i början på varje avsnitt så ska dom upprepa allting som har hänt. Typ att Klaus berättar för någon om hans plan eller att Rebekka träffar någon som hon berättar det för. Vi vet vad serien handlar om nu, ni behöver inte berätta det mer :P 
Till avsnittet så blev jag lite nervös att Klaus gick så rakt på med Davina. Vet inte om det var en bra idé. Kommer hon att berätta för Marcel eller kommer hon hjälpa Klaus? Allting kan ju inte gå Klaus väg hela tiden. Jag undrar vad Marcel har tutat i Davina för att få henne att stanna där hela tiden. Jag tror det har något att göra med Camis tvillingbror som mördade alla ungdomarna. Hon kanske styrde dom eller nått? Intressant att dom fick in Cami i den historien med. Att hon inte bara är en tjej utan att hon faktiskt har en egen story.
Klaus och Cami har rätt bra kemi även fast jag har lite svårt för det fortfarande.
Och att Klaus kallar alla för love med är lite retligt. 
Undrar också vad som hände med Hayley. Varulvar ska alltså bli en del av denna serien också. Trodde inte dom skulle va med här. Men Hayley är ju varulv så det kanske inte är så konstigt när jag tänker efter.
 
Arrow S02E03 
Jag gillar Arrows nya hjälte grej istället för den där boken. Denna veckan var han dockmannen riktigt creepy. Allting med dockor blir automatiskt läskigt. Men jag stör mig varje avsnitt på Laurel. Visst, jag ville inte att hon skulle dö i detta avsnittet men Olivier räddar henne hela tiden och hon gör inte ett smack tillbaka. Hon vet inte att det är han som är Arrow men hon vill ju sätta dit Arrow. Jag gillade också att Laurels pappa och Oliver jobbade ihop, mer av det!
 
Nashville S02E05  
Raynas röst är tillbaka! Jag har längtat efter det. Skönt för nu kan han skivsnubben hålla tyst. Blir så irriterad på den nya tjejen som satte dit Scarlette bara för hon tror att Will gillar henne. Är hon 14 år? Nej. Jag har iförsäg stört mig på henne hela tiden men där gick gränsen. Skönt att Will fattade det iallafall.
Men vad håller Gunnar på med? Och hon tjejen som jag inte minns namnet på ska ju va Scarlettes bästa vän. Hur kan man göra så? När Scarlette får reda på det så kommer hon väl aldrig förlåta Gunnar. Mina ships i den här serien glider längre och längre ifrån varandra.
Nu ska Raynas syster skylla allting på Teddi. Fegt. Tycker hon kunde sagt som det var. Men nu när han åkte fast kan hon väl berätta om sina misstankar om deras mamma iallafall?
 
The tomorrow people S01E03 
Jag är savg för den här typen av serier. Har ju skrivit det innan, rätt många gånger tillochmed. Men det är ju något med ungdomsserier, haha. Undra hur gammal man ska bli innan man tröttnar? 
Jag gillar att man fick se lite tillbaka blickar av Cora. Först kände jag inte igen henne, tyckte hon var väldigt lik Jess i New girl med den luggen. Jag kan förstå varför hon tycker illa om människor. Hör man vad alla tänker hela tiden och även om än så är det nog inte så lätt. 
Tyckte det var bra att dom hjälpte tjejen även fast det var lite krystat. 
Nu såg ju Astird när Stehpen teleporterade sig och blev sur på honom för han inte berättade det. Han har ju redan sagt det till henne men då sa hon att han skulle ta sin medicin. Tycker inte hon har något rätt att bli sur i det läget faktiskt.
 
The vampire diaries S05E04 
Elena ska ALLTID flörta med den av bröderna hon inte är tillsammans med. Jag menar hon kunde väl visa Stefan alla dom sakerna utan att det ska bli något romantiskt av det? Jag fattar att han trodde dom skulle kyssas där för det hade jag också trott. Men sen fattar jag inte hur han kunde bli så sur på henne när hon berättade att hon var med Damon för han har känt henne i sådär 2 timmar? Det kändes bara löjligt.
Jag saknade det gamla TVD när man fick alla nostalgitrippar.
Jag tyckte begravningen var väldigt fin. Jag grät tillochmed lite. Var väldigt bra att Jeremy att berätta för alla. Och Damons kram var så fin. Trodde nästan att han skulle slå till honom först men icke!
Det jag gillade bäst med avsnittet var Stefan och Caroline. Jag hade gärna sett dom som mer än vänner. Tyvärr kom Tyler tillbaka så det händer väl inte men man kan alltid hoppas.
 
Scandal S03E04 
Jag blir så förvirrad när Jake är med. Jag bara älskar honom. Han och Liv är så fina ihop. Men jag vill väl ha Oliva med Fitz? Eller? Haha. Jag blir så osäker för Jake är bara så snäll och kan va där för Olivia vilket Fitz inte kan. Så jag är väldigt kluven just nu. 
Jag tycker det är bra att Jake och Huck började samarbeta för att stoppa Olivias pappa. Han måste stoppas. Han är ju helt sjuk i huvudet. Undra vad Fitz ville i slutet? Och han vet inte att det är Olivias pappa heller, spännande. 
Jag förstod inte riktigt det där med den killen som Huck dödade. Men det klarnar kanske i nästa avsnitt.
Bra av Huck att säga till Quinn för hon var ju bara ute efter detaljer om sjävla mordet och inte hur Huck mådde.
 
Grey's anantomy S10E06 
Vad tråkigt Grey's är nu. Är inte alls sugen på att titta på det längre. 
Jag fattar inte varför Arizona vill träffa Murthy. Stör mig också på att hon träffar någon innan Callie. Men Callie verkar må mycket bättre nu iallafall och det är ju skönt.
Jag tyckte Christina var lite för hård mot Meredith förra avsnittet så jag tyckte hennes kommentar till Christina stämde rätt bra in på henne. Fast jag tycker synd om Christina med allting med Owen och den nya tjejen.
Att Alex skulle fortsätta träffa sin pappa på något vis var rätt sjävklart. Det var så hemskt att han pratade om sin son som man tog förgivet var Alex så är det en annan unge. Förstod att Alex flippade ur. Tror hans pappa fattade vem han va då. Dumt bara att Alex skällde på Jo när han kom hem. Inte hennes fel precis.
 
Parenthood S05E05
Jag blir så förbannad på skolan och hur dom behandlar Max! När man har aspergers/autism har man svårt att förstå hur andra känner och att skolan inte fattar det är helt sjukt. Plus att han är riktigt bra på det också. Så typiskt skolan att inte se till personer som behöver extra stöd utan bara ser till alla andra. Blä. Scenen med Max och Christina i slutet när dom bara satt och var arga var väldigt fin.
Bra att Ryan pratade med Sara. Var ett riktigt fint litet tal han höll på slutet!
Jag gillar inte att Joel och Julia bråkar. Jag vet inte vems sida jag är på heller. Båda har bra poänger.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: