kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

v.44 tv-serier (del 1)

Kategori: Beauty and the beast

 
Homeland S03E05
Vad hände med spänningen Homeland? Det här avsnittet trodde jag skulle va lite action i iochmed twisten som dom presenterade i förra avsnittet. Det ända som snuddade på spänning var slutet. Men annars lite av ett sömnpillar. Jag gillar Quinn iallafall. Han är vettig.
 
Once upon a time S03E05 
Det var kul att få se lite mer om Hooks bakgrund. Att det var hans bror som tog honom till Neverland. Men man fick aldrig veta varför Hook blev kvar där? För dom lämnade ju Neverland och då dog hans bror. Så då dör alltså Charming om han lämnar ön. Hur sjutton ska dom komma ur det? 
Emma kysste Hook. Hon kommer få så sjukt dåligt samvete över det när hon får veta att Neil lever. Jag hoppas verkligen att Hook berättar för dom andra att Neil lever. Annars kommer alla att hata honom, speciellt Emma.
 
Revenge S03E05 
Jag litar inte på Patrick. Jag tror att han utnyttjar Nolan och inte tvärtom. Nolan har inte berättat för Emily att han träffar honom så det är ett tecken på att Nolan menar allvar. Patrick var den som sabbade Conrads bil och försökte döda honom. Undra om det var för Victorias skull han gjorde det? 
Sen måste Aiden chilla lite. Han verkade lägga ner svartsjukan i slutet på avsnittet och det var bra för det var för mycket. Tyckte synd om Emily när hon berättade att hon knappt kan kolla på Daniel utan att må illa och så måste hon berätta en barndomshistoria för honom. Det måste varit Amandas familj på fotot.
 
The good wife S05E05 
 Vilket avsnitt! Det bästa på säsongen än så länge. När Will fick veta att Alicia skulle lämna och ta med deras klienter. Den minen han hade, så jävla bra. Och sen när han blev så arg. Ja, usch. Han måste känt sig jätte sviken. Men jag hejar på Alicia och Carry. Hela serien har ju tagit en ny vändning nu. Inget kommit bli sig likt. Jag gillade också att Alicia och Peter jobbade dom ett team. Sen tycker jag fortfarande att dom skulle göra Diana till domare men jag förstår varför Peter vill ha någon annan. Hon var ju med och gjorde allting mot Alicia. Jävla Kalinda. Hon ska ju vara på Carrys sida. Blev lite sur där.
 
The walking dead S04E03
Det känns som att alla blir sjuka nu. Jag hoppas att dom hittar ett botemedel eller medicin för nu är Glenn sjuk och jag vill verkligen inte att han ska dö. Inte Hershel heller. Det var väldigt dumt men samtidigt fint att Hershel hjälpte dom sjuka. 
Är lite nervös för Daryl och gänget som är ute och letar efter medicin. Nu har dom ingen bil och det kryllar av zombies överallt.
Att det var Carol som hade bränt dom började jag ana i början på avsnittet. Hon betedde sig precis som hon var skyldig. Välte vattnet, sen riskera sig själv för vattnet och massa sånt. Men jag tyckte ändå det var sjukt att det var hon. Samtidigt bra för då går det iallafall inte runt någon galning som eldar upp folk utan hon gjorde det bara för att skydda alla andra från att bli smittade.
 
Beauty and the beast S02E04 
Jag gillade avsnittet den här veckan. Men jag läste hos seriedrottningen förra veckan att deras tittarsiffror inte är bra så nu blir jag orolig att dom ska lägga ner serien. 
Tyckte det var roligt att Vincent fick träffa sin brorson. Jag ser inga problem i varför han inte kan berätta vem han är för honom. Eller jag ser väl några små problem men om man bara förklarar läget så hade det varit kul med en ny i gänget som också är Vincents familj. Vince och Cat var så fina. Dom har sådan kemi. 
Jag måste bara skriva vad jag tänkte på under avsnittet. Det är 10 år sedan Vincent kom tillbaka från Afghanistan. Innan det var han läkare i kanske 3 år? (jag gissar bara åren nu) innan det så pluggade han till läkare, i Sverige tar det minst 10 år att bli läkare med all AT och ST. Jag vet inte hur länge man måste plugga i USA men vi säger 7 år tills man är helt klar. Innan det var han tydligen brannman i kanske 1 år? Hans bröder dog i World trade center 2001. Det är 12 år sedan 2001. Så då var Vincet kanske 26 år när det hände och hans bröder dog. Då var han läkare. Så då räknar jag såhär ; 19 år är man när man börjar collage, han var brandman i 1år, pluggade i 7 år, var läkare i 3 år, sen skrev han in sig i armen, var kanske där i 1 år och sen gömde han sig i 10 år. Då blir Vincent 41 år. Låter inte det knäppt? Tycker det låter väldigt gammalt, haha. Men jag kan ha räknat helt fel. Intressant iallafall (tycker jag).
 
Hart of dixie S03E04 
Jag tyckte om det här avsnittet. Han killen som Lemon träffade var ju med i One tree hill innan. Men han verkade mysig och jag hoppas han stannar kvar lite. Det kanske blir så att Lemon följer med honom på en av hans resor. Då har dom löst problemet när skådespelerskan ska föda. Men vad vet jag. 
Tycker det är roligt att Joel är kompis med Wade och att det gör Zoe så irriterad, haha.
Jag trodde aldrig att Anne-beth inte skulle kunna få några barn. Men jag tyckte det var synd att inte Lavon skulle fria för jag tycker dom är så fina ihop.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: