kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

Orange is the new black

Kategori: Orange is the new black

 
Jag såg klart Orange is the new black på 2 dagar. Ska skriva en sammanfattning på säsong 1 sen men först ville jag bara tipsa om den! Se den om ni inte redan har gjort det! Den är så fruktansvärt bra! Det är rolig, sorglig och seriös. Skådespelarna är fantastiska och den är välskriven.
 
Såhär beskriver Netflix serien;
From the creator of “Weeds” comes a heartbreaking and hilarious new series set in a women’s prison. Piper Chapman’s wild past comes back to haunt her, resulting in her arrest and detention in a federal penitentiary. To pay her debt to society, Piper trades her comfortable New York life for an orange prison jumpsuit and finds unexpected conflict and camaraderie amidst an eccentric group of inmates.
 
Det är inte ofta jag skrattar högt åt en tv-serie och gråter i samma avsnitt. Men det gjorde jag med den här! Det bästa är att man får se tillbaka blickar om hur varje karaktär har hamnar i fängelset! Åh, som sagt se den!
 

Kommentarer

  • Sarah säger:

    Jag älskade Orange is the New Black! Så rolig och bra! Längtar redan tills säsong 2 kommer ut nästa år :D Känns så långt borta bara!

    Svar: Ja, jag var helt lyrisk efter jag hade sett den :) ! Så bra! Vem var din favorit? Jag med, ja man kommer längta ihjäl sig. Speciellt efter det slutet!!!
    Amanda Arvidsson

    2013-08-07 | 08:47:48
    Bloggadress: http://seriefreak.blogg.se

Kommentera inlägget här: