kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

The killing Säsong 1

Kategori: The killing

 
Nu har jag sett klart på The killing säsong 1. Det handlar om Rosie som blir hittad mördad i en kampaj-bil som tillhör Darren Richmund. Man får se allting från 3 olika perspektiv, polisens, hennes familj och politikernas. 
 
Bästa avsnittet: Dom 2 sista avsnitten på säsongen var bäst. Det var då det började hände lite!
Bästa karaktären: Holder och Linden. Gillar dom två lika mycket
Snyggaste karaktären: Holder som spelas av svenske Joel Kinnaman. Han är inte så snygg i The killing men man vet ju hur han såg ut i tex Tjenare kungen!
Bästa paret: Jag tyckte att Mitch och Stan var så söta i början på säsongen. Sen lämnade hon honom med barnen :( 
Bäst i säsongen: Älskar relationen mellan Holder och Linden. Sen tycker jag dom spelade bra. Man riktigt kände Stan och Mitch och pojkarnas sorg.  
Värst i säsongen: Slutet! Vafan?! Man fick ju inte veta vem mördaren va. Och varför gjorde Holder så? Är han en fulpolis eller? Hoppas inte det för jag gillar honom! 
Övriga kommentarer: Jag vågade inte börja kolla på denna serien själv. Hade fått för mig att den var jätte läskig. Så jag och en kompis började kolla men det visade sig att det inte var så farligt. Så jag har plöjt igenom resten själv. Den är väldigt deprimerande, det regnar alltid och det är inte mycket humor. Det som jag stör mig på är att det knappt hände någonting under 11 avsnitt sen dom sista 2 så händer det jätte mycket. Det blir lite segt att titta på när dom lägger upp det så. Jag stör mig också på att man inte fick veta vem som mördade Rosie. Också blev Richmond skjuten i slutet. Får se om han överlever. Tror inte att det är han som är mördaren, men han är lite små äcklig. Men jag gillade ändå serien och jag måste få veta vem som mördade Rosie. Och sen ska ju säsong 3 vara jätte bra så jag måste se den!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: