kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

The killing Säsong 3

Kategori: The killing

 
Bästa avsnittet: Många bra avsnitt under denna säsongen. Jag gillade avsnitt 9 bäst tror jag.
Bästa karaktären: Holder är fortfarande bäst men Bullet var helt underbar också!
Snyggaste karaktären: Holder hade fixat till sig i denna säsongen. Även fast han passar bättre i bombarjacka än kavaj så var frisyr och mustach bättre!
Bästa paret: Holder och Linden. Men även Holder och Bullets relation var så bra!
Bäst i säsongen: Kan inte välja en sak. Bullet, alla andra barnen, Holder!
Värst i säsongen: Jag tyckte att det avsnittet när dom var på fängelset var rätt drygt.
 
Väldigt bra säsong! Att dom knöt ihop Lindens gamla fall som hon hade hamnat på psyket för med detta nya fallet var väldigt smart. Det gjorde att man blev mer intresserad av fallet och att hitta mördaren.
 
Sen att man fick följa Ray i fängelset var intressant. Jag var så osäker i början om han hade gjort det eller ej. Det blev mer och mer självklart ju längre serien gick att han var oskyldig. Det var så hemskt att dom hängde honom! Trodde faktiskt inte det skulle hända.
 
The killing är inte precis känt för att vara en peppande serie och även denna säsongen var väldigt mörk och dyster. Holder gör hela serien rolig. Hans kommentarer, man bara knäcker sig. Joel Kinnaman spelar verkligen jätte bra! En perfekt roll för honom. Hans och Bullets relation var underbar. Jag blev så ledsen och arg när hon dog. Bullet blev snabbt en favorit karaktär hos mig!
 
Hela grejen med barnen som bor på gatan var väldigt sorglig. Man fick ont i hjärtat av att se att dom prostituerade sig, knarkade och gjorde allt för pengar. Det händer ju på riktigt så det gjorde det hela ännu värre att se på. Men jag är glad att det verkade sluta bra för Lyric och Twitch iallfall. 
 
Sen till slutet. Jag kan ärlig säga att jag inte hade listat ut vem mördaren var. Men när man fattade vem det var så var det rätt självklart. Skinner var Lindens partner när Ray sattes dit. Han var den ända som kunde ha satt dit honom av dom som var med. Att det först pekade på Reddick var för genomskinligt. Den gick jag aldrig på men att jag inte fattade att det var Skinner gör mig fortfarande frustrerad. Brukar annars va rätt bra på att lista ut mördaren. Och slutet! Jag fattar varför Linden sköt. Men fan! Det kommer ju bli sådana konsikvenser av det! Jag tror att Holder kommer ljuga för henne och säga att det var självförsvar eller nått. Linden kommer må så dåligt av det här.
 
Jag saknade faktiskt Jack i den här säsongen. Mer av honom i nästa om det kommer någon! För det måste det väl göra? Med det slutet så måste jag ha en fortsättning!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: