kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

Twisted S01E09

Kategori: Twisted

UPDATE: Haha, känner mig lite dum nu men det visade sig att Twisted inte gick på sommarfinal än. Så mitt sorgarbete var totalt i onödan ;) Min app som jag är så nöjd med (tills nu..) hade inte uppdaterat att det skulle komma fler avsnitt så jag tog förgivet att det var slut precis som The fosters. Men tänk vad glad man kan bli av att man kan ha fel ibland!
 
Ibland är jag lite töntig. Brukar vänta så länge som möjligt innan jag tittar på det sista avsnittet av en serie för jag vill inte att det ska ta slut. Ibland kan det gå flera dagar och avnittet bara ligger där. För hur gärna man än vill se det så vet man ju att det är slut sen. Man får inte se mer på flera månader. Eller när det är det sista avsnittet någonsin, då blir det ännu värre. Nästan som sorgarbete, haha. Känner ni igen er? 
 
 
Igår var det sommarfinal av Twisted, då kände jag lite som jag skrev ovan. Fast det var värre med The Fosters. Nu får vi inte se mer av Twisted tills januari. Jag tyckte finalen var lite trist. Man fick inte reda på så mycket mer information än det man redan visste.
 
Jag tror mer och mer att Dannys pappa lever. Karen sa att hon inte visste någonting om Connecticut men det visade det sig att hon gjorde. Undra vad han höll på med där? Och vad vet hon om det? Hon kanske är mer inblandad än man tror?
 
Sen tyckte jag mer att allting man redan visste om kom upp igen. Danny berättade för Jo och Lacey om halsbandet, det borde han gjort med än gång. Det är ju uppenbart något skumt med det här halsbandet. Snyggt är det inte heller :P Tyckte faktiskt lite synd om Danny när både Lacey och Jo stack. Han såg så ledsen ut. Men jag hade säkert reagerat likadant om jag var dom.
 
Man fick lite tillbaka blickar i avsnittet också om när Danny var liten. Jag vet inte om det skulle föreställa varför Karen erkände mordet men tyckte det var lite långsökt."Jag sa att jag ville ha en flicka när du var tio därför erkänner jag ett mord jag inte gjorde". Och det är ju som Danny säger att om hon erkänner mordet för att skydda honom så tror hon ju att han gjorde det. Sen hade väl Ricco en poäng att hans mamma måste älska honom väldigt mycket för att erkänna ett mord hon inte gjort bara för att skydda sin son, men ändå. Men man kände på sig att hon skulle komma hem igen.
 
Och såklart ska Ricco få den videon med Lacey och Danny. Känns som han hamnar i mitten eller befinner sig på fel plats på fel tid hela tiden. 
 
Kommer sakna Twisted men blev lite besviken på avslutet. Det kunde varit lite mer spännande eller man kunde fått veta mer om mordet, någon ledtråd eller nått. Det saknades någonting iallafall!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: