kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

Dexter S08E02

Kategori: Dexter

 
 
Vilken bra avsnitt detta var! Säsong 8 har startat riktigt starkt och är redan spännande. Jag sitter alltid som på nålar när jag kollar på Dexter. Det är iprincip spännande hela tiden, väldigt välskrivit och skådespelarna. Så duktiga! Sen har jag haft en crusch på Michael C. Hall hur länge som helst. 
 
Början på avsnittet var ju strålande. Kul att Dr. Vogel hade kontakt med Harry. Då blir karaktären mycket mer "personlig" eller vad man ska säga. Sen kan jag inte hjälpa att även misstänka henne. Varför dyker hon upp nu? Är det hon själv som mördar och ska lura Dexter? Kommer hon bli förbannad för att Dexter bryr sig om Deb och det gör inte psykopater? Eller blir hon som någon "mördar-mamma" som hjälper till? I vilket fall som helst är det uppfriskande med en kvinnlig lite äldre karaktär!
 
Jag trodde inte att Deb skulle skjuta lönnmördaren. Blev förvånad, trodde inte hon var så långt borta. Hon kommer ju sätta Dexter i fara om han ska skydda henne nu också. Inte bra..
 
Sen har det inte hänt så mycket med dom andra. Quinn kommer säkert sabba något i sitt förhållande (han sabbar alltid något eller gör något korkat) och jag gillar Angel som chef! 
 
Haha, och jag skrattade högt när Dexter kom in i hans lägenhet och skulle leta efter någonting och tittade på luftkonditioneringen och bara "nää"!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: