kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

Teen wolf S03E08

Kategori: Teen wolf

 
 
Veckans avsnitt tyckte jag var riktigt bra! Känns väldigt roligt att få skriva något positivt om Teen wolf eftersom jag bara har varit besviken och negativ iprincip varje vecka. Jag tyckte dom hade castat mini-Derek väldigt bra, även Paige. Men Derek kunde man verkligen tänka sig va/se ut så som tonåring. Kul med tillbaka blickar, har skrivit det förr men jag älskar sånt!
 
Nu vet man varför Derek är som han är. Hans tonårskärlek dog när han var ung. Och det var delvis hans fel. Det är därför han och Peter har blå ögon för om man har tagit ett oskyldigt liv eller är skyldig till ett (även om det är inte är meningen) blir man blå-ögd (sen röda när man bli alpha). Tyckte riktigt synd om mini-Derek när Paige dog. Men samtidigt lite själviskt av honom att vilja göra henne till varulv... Dom passade riktigt bra tillsammans, han och Paige. Frågan är, kan man lita på det Peter berättade?
 
Sen hela historian om Deucalion var intressant att veta. Han och Gerard hade en gemensam historia. Såklart att det var Gerard som gjorde honom blind. Han är så jävla (rent ut sagt) äcklig! Jag satt och åt glass när han kom i bild med sitt äckliga svarta blod som rann ur näsan. Mådde så illa! Men det var inte det som var det viktiga :P Gerard berättade att Deucalion kan se när han är varg, intressant! 
Jag är lite nyfiken på den där kvinnan som var varg. Var det Dereks mamma? Och att Dr.Deaton var rådgivare eller nått till Deacalion var intressant. Nu fattar jag varför hans syster är det till dom nu. Sen är det samma fråga som med Peter. Kan man lita på det Gerard berättade?
 
Det ända var att jag saknade Lydia och Isac i avsnittet. Har börjat gilla Isac! Väntar på att han och Allison ska få ihop det. Och inte tala om Lydia och Styles! Hoppas nästa vecka är lika bra.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: