kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

Twisted S01E06

Kategori: Twisted

 

 
Bra avsnitt som vanligt. Såg detta avsnittet direkt efter Suits och vilken skillnad på skådespelarna. Man märkte verkligen hur mycket bättre Suits är på allt, men framför allt då skådespelarna är mycket duktigare i Suits. Vet inte om det gjorde så att avsnittet blev lite sämre för mig. Kanske ska kolla PLL innan istället, haha.

I dagens avsnitt åkte Lacey, Danny och Jo på roadtrip trotts att Danny inte får lämna staten? Han åkte iallafall längre än vad han fick. Jo och Lacey bråkar hela tiden men jag fattar det. Eller jag förstår inte varför Lacey är sur för det verkar ju som att det var hon som frös ut Jo och lämnade henne. Så Jo borde vara den som är sur om någon. Dom fick iallafall reda på att Dannys pappa bodde i den lägenheten. Jo och Lacey valde att inte berätta det för Danny vilket bara kommer leda till problem sen. 

Tycker att Rico gjorde rätt för sig att gå till polisen och berätta vad han hade sett. 

Vi fick även veta varför Danny hade halsbandet i första taget och det var för att det hängde i hans skåp efter Regina hade mördats. 

Sen har jag en teori. Jag tror att pappan lever. Jag tror att han hade en affär med Regina och då gav han henne halsbandet. När han gjorde slut med henne började hon att blackmaila honom och då mördar han henne. Han hänger halsbandet i Dannys skåp för att han ska bli misstänkt. Han vill säkert sätta dit Danny för han vet någonting som hände för 5 år sedan. Kanske till&med var det pappan som mördade barnflickan då också men Danny tog det på sig för han hotade att döda hans vänner om han sa hur det va. Det var därför Regina kunde smsa Danny och veta vad som egentligen hände för 5 år sedan för Dannys pappa hade erkänt det för henne.

 Låter det som en bra teori? Vad tror ni själva?

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: