kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

Gilmore girls Säsong 1

Kategori: Gilmore girls

Jag är en av de få personer som inte hade sett Gilmore girls. På något sätt har den serien aldrig tilltalat mig. Kan bero på att man har läst så mycket om den och att det har tagit "spänningen" från serien. Man vet ju i princip redan vilka som slutar upp med varandra och att det är en familjehistoria. Men nu när jag hade fått min nya blue-ray spelare så kände jag att det var läge att damma av boxen som jag köpte för något år sen och börja se. Så nu har jag sett hela säsong 1 och ja, serien är bra. Den är lite långsam ibland och kan märka att jag blir lite ofokuserad för det händer för lite men samtidigt är det lite charmigt. 
 
Bästa avsnittet: Nu minns jag som vanligt inte vilket avsnitt som var bäst. Jag gillade det avsnittet som Christopher vad med i. Även fast jag var irriterad att han var med för har för mig att Luke och Lorelai skulle måla Lukes cafe och dom hade en stund i det avsnittet. Sen är det ju nackdelen med att se serien senare för man känner ju igen skådespelarna. Jag vet ju att Christopher kommer vara med mer och att Dean inte kommer vara det. Sen gillade jag avsnittet som Rory och Dean blev tillsammans i andra gången, söta! Ja, och höll nästan på att glömma när Richard blev sjuk. Det var ett fint avsnitt!
Bästa karaktären: Oj, svårt! Man gillar ju alla i princip. Favoriterna blir väl automatiskt Lorelai och Rory. Sen gillar jag Sookie också! 
Snyggaste karaktären: Luke och Christopher är väl dom snyggaste hittills. 
Bästa paret: I denna säsongen blir det Rory och Dean. 
Bäst i säsongen: Alla relationer och konversationer. Allting är så genomtänkt! Alla skådespelarna gör ett bra jobb att få allting så naturligt som möjligt. Lorelai och Rory är bäst i serien, mysigare mamma/dotter relation på tv är svår att hitta idag!
Värst i säsongen: Max.. Haha. Alltså jag gillar Max som karaktär, han är ju snäll och så men jag vill ju se Lorelai med Luke..! Och nu friar han till henne?! Var inte med på det. Hon har fått två frierier i bara en säsong. 
Övriga kommentarer: Detta känns som en typisk sommarserie för min del. Lite mysig, lite charmig och lite lugnare. Även fast man får hänga med i svängarna när Lorelai och Rory börjar prata. Som jag skrev längre upp så kunde jag bli lite ofokuserad ibland för det händer för lite. Och sen har jag rätt många serier som jag tittar på nu över sommaren som är lite lugnare så det kanske är därför. Sen kan jag inte hjälpa att koppla ihop Lauren Graham's roll här med Sarah i Parenthood. Dom flesta har väl sett Gilmore girls innan Parenthood men för mig blev det tvärtom och jag stör mig oftast på Sarah i Parenthood för hon har förhållanden hit och dit och pratar hit och dit och får utbrott hit och dit. Så då blir det nästan automatiskt att jag inte gillar Lorelai pga av det. Rollerna påminner ändå lite om varandra. Hoppas iallafall att jag slutar koppla ihop dom ju längre jag ser! Är glad att jag tog tag i detta projektet iallafall. 6 säsonger kvar, here we go!
 
 

Kommentarer

  • Annie Roos säger:

    Gilmore Girls ligger på min "måste-se"lista!

    Svar: Ja, man har många på den listan ;P
    Amanda Arvidsson

    2013-06-25 | 21:50:21
    Bloggadress: http://seriesoffan.blogspot.se
  • FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

    Dean är med i 5 av 7 säsonger.

    Gilmore girls är nog med favorit serie

    Svar: Jaha. Då är han ju med mycket. Men har förstått att en kille som heter Logan kommer in i serien lite senare också :)
    Serien är jätte mysig!
    Amanda Arvidsson

    2013-07-08 | 02:38:13
    Bloggadress: http://efji.blogg.se/
  • Fia säger:

    Gilmore girls är verkligen en helmysig serie, har kollat igenom alla säsonger flera gånger :P

    Svar: Alla säger ju det som har sett den :)
    Amanda Arvidsson

    2013-07-08 | 19:04:16
    Bloggadress: http://fiasfight.blogg.se

Kommentera inlägget här: