kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

New girl Säsong 1 & 2

Kategori: New girl

Nu har jag sett klart New girl. Det tog bara några dagar att plöja igenom alla avsnitten. I början hade jag lite svårt för Jess för hon var så gapig men sen tyckte jag inte det var så farligt. Vet inte om hon lugnade ner sig eller om jag blev van. Jag hittade denna sammanfattningen på http://tvdorkss.blogg.se/ och tyckte den var bra så jag fyller i den.
 
Bästa avsnittet: Svårt att säga ett avsnitt. Jag gillade alla avsnitten i slutet på säsong 2. Jess och Nick var ju så söta då. Sen var Schmidt rätt så rolig när han hade brutit sin penis, haha (hatar det ordet).
Bästa karaktären: Jag tror nog att Schmidt är den bästa karaktären för han har sådan speciell personlighet och sen är det så kul att se hans bakgrundshistoria. 
Snyggaste karaktären: Nick! Sen är ju Jess väldigt söt.
Bästa paret: Jag gillar både Nick/Jess och Schmitd/Cece så jag vet inte. Man har ju inte sett Nick och Jess som par än.
Bäst i säsongen: Som jag nämde tidigare var avsnitten i slutet på säsong 2 bäst. Det var ju pga att Jess/Nick fick ihop det så det var väl det bästa i säsong 2. 
Värst i säsongen: Jag tycker att dom ska ge Winston lite mer utrymme, annars vet jag inte. Kanske Jess gapighet i början på säsong 1.
Övriga kommentarer: Jag började kolla på New girl precis när den kom och då slutade jag efter några avsnitt. Jag är glad att jag gav den en andra chans för jag kommer fortsätta se den i höst. Alla karaktärerna är mysiga och roliga och jag blir på gott humör när jag ser den. Den slår ju såklart inte Vänner men vem gör det? Man kan inte jämföra allt med Vänner (även fast jag gör det nästan hela tiden...). 
 
Nästa säsong ska bli spännande och se nu när Jess/Nick faktiskt är ett par. Hoppas dom gör det bra och att det inte blir någon otrohetsgrej. Orkar inte med det! Sen får vi se vem Schmitd väljer. Jag tror såklart Cece som dom flesta andra. Men man vet ju aldrig. Jag gillade ändå den andra tjejen. Schmidt var lite mer avslappnad med henne. 
 
Vilket fall som helst så har jag också trillat dit och blivit ett New girl fan!
 
 

Kommentarer

  • Annie Roos säger:

    sv: Jag har kollat lite på Good Wife när det startade men var nog inte riktigt mogen då. Sen dess har jag bara hört lovord från serien så den ligger på min lista över serier att kolla in! Tack för tipset och pushen :)

    2013-06-17 | 17:37:20
    Bloggadress: http://seriesoffan.blogspot.se
  • Annie Roos säger:

    OCH, Winston borde verkligen få mer utrymme i serien, han är så himla härlig :)

    Svar: Eller hur! Gillar verkligen honom :)
    Amanda Arvidsson

    2013-06-17 | 17:38:01
    Bloggadress: http://seriesoffan.blogspot.se
  • SERIESNACK.SE säger:

    Håller med dig om att Winston borde få mer plats. Han känns underskattad ibland. Hoppas det blir ändring på det. :) Kul att läsa din sammanfattning!

    2013-06-17 | 18:36:23
    Bloggadress: http://seriesnack.se/

Kommentera inlägget här: