kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

The white queen

Kategori: The white queen

Jag kollade på första avsnittet av The white queen för nårga dagar sen. Jag gillar serier/filmer som utspelar sig för länge sen. Det är den svenska Rebecca Ferguson i huvudrollen (hon spelade Anna i Nya tider innan, haha). Någon som tittade på den? Jag gjorde det iallafall.
 
Jag tyckte att avsnittet var lite rörlig. Man fick inte veta så mycket bakgrund om Elisabeth och hennes familj mer än att hennes man blev dödad av kung Richard. Hon håller på att mista sitt land och söker upp kungen för att få hans godkänande? att få behålla det. Kungen blir såklart förälskad i Elisabeth direkt och dom gifter sig i hemlighet.
 
Det var väldigt kort om vad första delen av avsnittet handlade om. Det jag inte gillade var att kung Richard nästan våldtog Elisabeth. Vem gifter sig med en man man knappt känner som dessutom har försökt våldta en? Tyckte det var världigt upprörande och rent av provocerande. Nej, usch!
 
Sen brukar piloterna vara sämre och jag kan inte annat än att hålla med här. Det var mycket information som skulle in på kort tid. Sen är det lite häxhuffenpuffens med också, hoppas inte det förstör för mycket. Men jag ska ändå titta vidare för som sagt så jag gillar oftast sådana här serier.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: