kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

True blood S06E01

Kategori: True blood

Igår var våra favorit vampyrer i Bon temps tillbaka för säsong 6! Jag kom knappt ihåg hur säsong 5 slutade så jag kollade väldigt noga på preview-grejen. 
 
Det började där säsong 5 slutade med att Bill dog? och blev något annat. Haha, vet inte vad han är för något än, vampyr-gud? Han kanske inte ens dog. Vi får se. I slutet på avsnittet hoppade ju iallafall Lilith in i hans kropp så jag antar att han nu är henne. Eller så lever hon bara i hans kropp. 
 
Sen så dog Sams tjej som jag fortfarande inte minns namnet på. Tyckte det var synd för jag gillade henne och tycker Sam förtjänar lite kärlek! Tycker han mest har otur hela tiden. Nu har han iallafall dottern så hoppas att det inte händer dom något.
 
Jason var korkad som vanligt. Jag sa med en gång jag såg den gamla gubben att det var Warlow. Men nej, ta och berätta hela din uppväxt och om din syster, jätte smart :)
 
Jag gillar Pam och Tara så jag hoppas inte att Tara är död nu. Minns hur mycket jag störde mig på henne innan men med Pam är hon helt okej. 
 
Den nya karaktären med brillorna kommer ju starta trubbel på något sätt. Om han egentligen vill döda alla vampyrer eller om han faktiskt vill ha igång True blood fabrikerna? Dom har som vanligt hittat en väldigt bra skådis till den rollen.
 
Och sist men inte minns Eric. Min love, haha. Jag är helt kär i Alexander Skarsgård :P Jag gillade honom i detta avsnittet, kanske inte hur han behandlade Pam men resten. Bra att han gav tillbaka Sookie sitt hus. Man kan ju inte hjälpa att shippa Eric och Sookie. Bill, vem fan är det :P ?
 
En grej till, varulvarna är rätt irriterande. Dom springer bara runt nakna och ligger med varandra. Jag tycker inte dom passar riktigt in i storyn.. Dom kanske kommer med lite mer med resten av gänget senare i säsongen så dom får lite mening.
 
Jag tyckte avsnittet var bra. Hoppas på lite krig mellan människoroch vampyrer nu. Lite som det var i säsong 1 och 2.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: