kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

Grimm S02E22 (säsongs final)

Kategori: Grimm


 
Iförrgår var det säsongs final av Grimm. Så igårkväll låg jag hemma i soffan och var lite nervös (brukar bli det innan en säsong final eller ett spännande avsnitt) innan jag började titta. Jag vet tyvärr inte hur man gör texten osynlig eller lägger på svart bakgrund så jag skriver istället att det kommer komma spoilers!
 
Det började med att man fick se att allting är bra mellan Nick och Juliet nu, skönt. Gillar att hon vet allting nu! Bara hon inte blir för jobbig med att hon måste följa med överallt nu. Hon ville ju det i detta avsnittet och fine, men bara det inte blir en vana. Gillar ju när Nick och Monroe jobbar tillsammans, bromance när den är som bäst! Och Monroe och Rosalee fick till det med. Lycklig kväll för alla inblandade, haha.
 
Adalind är kvar i Österrike och fick död på den gamla tanten. Jag gillar att hon är gravid med prinsens barn. Men har inte brytt mig så mycket om tannten så det gjorde inte mig något att hon dog.
 
Det stora fallet i detta avsnittet var ju att Captains bror var i stan och samarbetade med zoombie snubben. Han hade fått till ett riktigt läskigt skratt! Poängen med att dom samarbetade (som jag fattade det som) var för att få Nick till Österrike och förmodligen få tag på nycklen på det sättet. Men Rosalee gömde ju nycklen tidigare i avsnittet (smart) så det blir nog ett promlem för "stackars" brorsan. Så i slutscenen gjorde dom Nick till en zoombie! 
 
Vi får se hur detta kommer gå. Serien kretsar ju kring Nick och att han är en grimm så för illa kan det ju inte gå för honom. Känns rätt skönt. Och får se hur länge han håller sig i Österrike och om dom kan lista ut att det är brorsan som är bakom alltihop. Längtar redan till hösten och är riktigt glad att jag började titta på Grimm. Den blir bara bättre och bättre. Så ni som gav upp i säsong 1, ge den ett nytt försök för det är de värt!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: