kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

Nashville S01E21 (säsongs final)

Kategori: Nashville

Det var några dagar sen detta avsnittet gick men jag känner ändå att jag vill skriva lite om det. Så nu blir det spoilers för er som inte har sett sista avsnittet av säsong 1.
 
 
Får ju börja med att säga att detta avsnittet och förra veckans var bäst på säsongen. Vilka skådespelarinsatser! Är riktigt imponerad. Speciellt av Hayden Panettiere (Juliette) och Charles Esten (Deacon).
 
Juliettes mamma dog ju i förra veckans avsnitt, i detta var begravningen. Den var väldigt fin och man blev berörd. Och att Avery dök upp på slutet. Kanske en romnas på gång i nästa säsong? Dom hade faktiskt varit fina ihop. Han har ju bättrat sig på senaste tiden så kan han hålla sig sådan så!
Jag tyckte det var bra att Juliette inte gick på galan. Hon såg helt förstörd ut innan och hon hade brutit ihop. 
Det var nog skönt och bra för Julitette att få veta varför hennes mamma gjorde som hon gjorde och att hon älskade henne.
 
Att Gunnar friade till Scarlett blev lite för mycket. Jag tycker dom är jätte fina tillsammans men det kändes som ett förhastat beslut. Apropå Scarlett tyckte jag så synd om henne när Deacon var full.
 
Sist men inte minst så fick Maddie veta att Deacon är hennes pappa. Vilket jag tyckte var på tiden. Hon har förtjänat att veta det hela tiden. Men när man såg hur Deacon hanterade det fick iallafall jag en helt annan syn på saken. Jag förstår varför Rayna och Teddy tog det beslutet när dom gjorde det. Men dom hade inte behövt väntat i 13? år på att berätta. Tror inte att Deacon hade hamnat i den situationen igen om han hade fått veta det tidigare. Jag blev både frustrerad och ledsen när jag såg Deacon. En helt annan person. Nu känns det som att Rayna och Deacon är tillbaka där dom startade. Känns som deras förhållande är väldigt destruktivt.
 
Och att Peggy är gravid glömde jag nästan bort nu när jag skulle skriva. Vem bryr sig :P?
 
Jag hoppas att dom klarar sig i bilolyckan men det känns så. Dom kan ju inte döda huvudparet? 
 
Jag gillade som sagt vad avsnittet och denna serien är en av mina favoriter. Det trodde jag inte i höstas! Känns som det är långt till hösten nu men det gör det alltid.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Sofia - En blogg om tv serier säger:

    Jag håller med dig om att dom två senaste har varit seriens bästa. Jag hoppas också på Avery och Juliette, kanske mest för att jag inte vill att han ska förstöra för Scarlette och Gunnar. Sen är han en ganska bra kille om man jämför med dom som Juliette brukar träffa! :)

    Svar: Riktigt bra!Ja, Avery har ju skäpt till sig och Juliette har bara träffat idioter innan. Dom verkar ta bra varandras bästa sidor och det är ju bra :)
    Ja, ingen får komma emellan Scarlette och Gunnar. Men frieri? Lite snabbt :/
    Amanda Arvidsson

    2013-05-29 | 13:14:59
    Bloggadress: http://seriebloggen.com

Kommentera inlägget här: