kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

The vampire diaries S05E01

Kategori: The vampire diaries

 
Jag tillhör den känns som lilla delen som tyckte om serien förra säsongen. Visst jag störde mig lite på Elena men samtidigt visste man att hon skulle bli sig själv igen och jag tyckte det var kul med lite badas. Sen har jag hejat på Damon och Elena rätt länge. Men jag gillar Elena med Stefan med så for the moment spelar det inte mig någon roll vem som är med vem. Jag tycker därimot det är kul att se Damon och Elena lyckliga tillsammas för det har vi inte sett innan. 
 
Dagens avsnitt tyckte jag var jätte bra. Jag saknade inte the originals alls. Tror dom kommer klara det fint utan dom. Och saknar man dom för mycket är det bara att titta på The originals. 
 
Älskade Elena och Caroline på collage. Skönt att se Elena glad och att dom hade kul. Deras nya rumskompis blev mördad av en vampyr. Undra vem? Han killen (som skulle bli ett kärleksintresse för Caroline) som presentrade sig? Och varför hade hon en bild på Elenas pappa i sin telefon?
 
Kul att se Katherine som människa. Hon var väl unjefär som när hon var vampyr. Men det fina är att hon kan dö nu.. Inte för att jag vill det men hon vet det så hon kanske inte blir så retlig då. 
 
Jag gillar att Damon och Jeremy kommer överens. Hoppas på en bromance där! Rätt gulligt när Damon räddade honom och kramade om Jeremy.
 
Sjukt dålig stil av Tyler att dumpa Caroline på sms. Hon förtjänar något bättre! Någon som kämpar för henne. Som Klaus, men det går ju tyvärr inte.
 
Vad hände med Matt? Hans ögon blev helt svarta? Ska han bli någon demon nu?
 
Jag gillar Silas storylinen. Blev förvånad att alla fick veta det så fort. Trodde det skulle ta ett tag innan alla fick veta det. Han förtrollade hela staden att göra som han vill. Han är alltså rätt mäktig nu. Inte bra. Och han dödade Bonnies pappa! Stackars Bonnie. Jag gillar inte att hon är ett spöke. Hoppas det finns ett sätt att få tillbaka henne.
 
Och stackars Stefan! När man såg hur han drunknade gång på gång. Usch. Hoppas Damon hittar honom snart!
 
Fick jag med allt? Tror det. Jag gillade som sagt va avsnittet och ser fram emot säsong 5 :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: