kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

V.40 TV-serier (del 1)

Kategori: Homeland

 
Homeland S03E01 *Säsongspremiär*
Äntligen är Homeland tillbaka efter en väldigt lång paus. Jag gillade avsnittet men det kändes konstigt att inte Brody var med. Det var minst lika bra utan honom men lite konstigt. 
Jag gillade när domarna? eller vad det va frågade ut Carrie. Sen blev det såklart lite spännande på slutet. Fast det var ingen nagelbitare som det brukar va. Men det verkar som en ny bov är på g. 
Sen blev jag så sur på Saul att han hängde ut Carrie på det sättet. Jag har alltid älskat Saul, min favorit karaktär i serien. Han har nästan varit lite som en pappa för Carrie tycker jag. Tyckte så synd om henne när hon satt i soffan och kollade på tv:n när Saul hängde ut henne för hela världen. Så jäkla elakt av honom. Han är ju också skyldig till allt med Brody. 
Sen tycker jag det är jobbigt med Carrie när hon blir för mycket bipolär. Eller så kanske man inte säger men hon måste ta sin medicin annars går det ju åt skogen. Det har vi ju redan sett och jag vill inte att dom tar oss dit igen.
Dana fick jag lite ont i magen av. Hon har försökt ta livet av sig och sen tog hon kort på sig själv med bar överkropp. Bara inte den bilden läcker ut till pressen. Har lite svårt att se hennes nya kille för skådespelaren var precis med i Dexter så jag tänker bara på det när jag ser honom.
 
The good wife S05E01 *Säsongspremiär*
Min favorit serie är tillbaka! Säsongsfinalen slutade ju rätt spännande med att Alicia sa till Carry att hon ville följa med när dom skulle starta eget. Det är lite nervöst nu så dom inte blir påkomna. Tror inte att Will kommer ta den nyheten så bra. Men jag förstår varför Alicia byter Hon vet väl att om hon stannar kan hon inte hålla händerna i styr runt Will. Det har vi ju sett innan. Grejen är att jag tycker Alicia och Will är så fina ihop och bytar hon firma och går bakom ryggen på honom kommer han väl aldrig förlåta henne.
Diana ska väl bli domare också? Jag har för mig det iallafall. För då blir ju Will kvar själv. 
Fallet denna veckan va jätte spännande. Att dom lyckas varje vecka att göra fall som man blir så engagerad i är beundransvärt.
 
Revege S03E01 *Säsongspremiär*
Många serie starter denna veckan. Nu är också Revenge tillbaka för en tredje säsong. Dom började avsnittet med att Emily blir skjuten i sin bröllopsklänning. Sen backar dom tillbaka 2 1/2 månad. Undra vem det är som skjuter henne? Emily är ju huvudpersonen så hon dör förmodligen inte. Men dom hade hoppat 6 månader framåt sen säsongsfinalen då Emily berättade för Jack att hon är Amanda Clark. 
Jack och Emily hade inte träffats alls under den tiden och han ställde ett ultimatum. Om hon är borta efter sommaren så berättar han inget. Annars kommer han berätta vem hon verkligen är. Blev lite irriterad, varför måste  han berätta det? Vilken nytta gör det honom? 
Victoria var som en annan person när hon var med sin son Patrick. Men nu när han stack så blir hon väl som vanligt igen. 
Nolan kom förväl ut ur fängelset och ville ha hämnd. Kan förstå det. Han måste ju ha suttit där i sex månader? 
Nolan och Emilys plan gick ju bra. Hoppas bara att Ashley håller sig borta nu. Har aldrig gillat henne.
Den där nya tjejen som kände Daniel kommer bli trubbel! Och just det, Charlotte hade förlorat barnet?! Men det kanske var det bästa.
Och slutet. Nu ska alltså Aidan och Victoria jobba tillsammans för att förgöra Emily. Inte bra. Aidan vet ju allt om Emily. Kommer han berätta vem hon är?
 
Once upon a time S03E01 *Säsongspremiär*
Tyckte hela detta avsnittet var rätt rörigt och gapigt. När Once upon a time började i säsong 1 tyckte jag att den var mysig med alla sagofigurer men jag har tröttnat. Effekterna är så dåliga och ja. Får se om jag kommer fortsätta kolla denna säsongen eller om jag lägger ner den.
Vad skönt att Neal lever! Hade varit jätte tråkigt om han hade varit död. Det är kul att Emma får lite kärlek. Hon har ju knappt dejtat under hela serien så det behövs nu tycker jag! Och han hamnade med Mulan och Törnrosa och jag gillar dom så det blir säkert bra.
Alla dom andra är i Neverland. Om jag ska va ärlig misstänkte jag inte alls att det kunde va Peter pan som Henry va med. Så det var en bra twist. 
Men snart vill jag se att dom kommer tillbaka till deras värld. Alltså sagovärlden.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: