kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

v.40 TV-serier (del 3)

Kategori: Grey's anatomy

Detta inlägget kommer väldigt sent. Jag var inte hemma i helgen så jag har kollat igenom alla avsnitten i söndags och igår. Fredagar är det väldigt många serier som går så det var en del. Skrev i förrförra inlägget att jag ska sluta skriva om komedi serierna och jag tänkte även hoppa över Elementary och Bones. Det är inte så kul att skriva om "veckans fall" helt enkelt :)
 
 
Grey's anantomy S10E03 
Det var inget speciellt som hände i detta avsnittet. Jag tyckte det var kul att se hur trötta Meredith och Derek var. Tyckte Richard var onödigt elak mot Meredith i slutet och jag undrar varför? Vill han inte att hon ska må dåligt om han skulle dö? För jag tycker alltid att han har behandlat henne som hans familj så tycker det är konstigt om han bara slutar nu.
Undrar hur det kommer gå för Owen och Christina med att dom ska börja träffa andra. Vem blir först?
Bra ochh Jo och Alex tog nästa steg. Precis som alla andra har skrivit så tycker jag Alex förtjänar en bra tjej efter alla problem han har haft sen Izzie. Och med Izzie..
Callie och Arizona löser väl sina problem men jag tycker fortfarandra Arizona är en skitstövel-
 
Parenthood S05E02 
Nu tror inte jag Pete kommer bli Julias och Joels problem utan det blir säkert den nya snubben som presenterades i detta avsnittet. Hade man inte läst att Julia och Joel ska få äktenskapsproblem hade jag nog gillat honom. Och jag kan förstå varför Julia dras till honom för dom hade ju samma "problem". Men jag vill inte att någon av dom ska vara otrogen. 
Jag tror Kristina skulle bli en bra borgmästare och hoppas Adam fattar det också. Det tror jag han kommer göra också men jag förstår att han är orolig.
Jag blev väldigt glad för Ambers skulle att Sarah bestämde sig för att hjälpa henne med bröllopet. Deras scen var väldigt fin :)
Jag har läst att alla tyckte Crosby var lite väl gnällig denna veckan men jag tyckte han va rätt rolig, haha.
  
Scandal S03E01 *Säsongspremiär* 
Vilket avsnitt! Det var så bra. Scandal gör en aldrig besviken. Kommer alltid med twister man aldrig hade räknat ut. Och dom är inte rädda för förändring. Denna gången var det att Fits var den som gav Olivias namn till pressen. Smart men jag tror inte att Olivia blir så glad när hon får veta det.
Mellie fortsätter att vara irriterande. Men samtidigt så gillar jag att irritera mig på henne, haha.
Cyrus förstår jag mig inte på, aldrig gjort och förväntar mig inte göra det i framtiden heller. Han är en patriot ut i fingerspetsarna. Först överrygar han Olivia att hon är hans bästa vän och inte kan sticka iväg i nästa sekund kan han offra henne. 
Olivia och Fitz scen var jätte fin som alltid. Dom har en helt galen kemi dom skådespelarna.
Olivias pappa är hemsk. Stackars henne men jag förstår mig lite bättre på henne efter att ha sett hur hennes pappa är. 
Tycker synd om tjejen som blev uthängd som Fitz älskarinna i slutet men Olivia fixar väl det i nästa vecka.
 
The originals S01E01 *Seriepremiär* 
Jag var nyfiken på hur dom skulle göra med piloten för dom sände ju nästan piloten i The vampire diaries i våras. Så på så sett var det smart att visa den i Elijahs synvinken men så tråkigt ändå. Det var nästan samma avsnitt som i våras. Jag ska fortsätta kolla men ja, lite opepp. Och slutet?! Kom igen Klaus. Måste du döda dina syskon HELA tiden?!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: