kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

v.41 TV-serier (Tisdag)

Kategori: Beauty and the beast

 
 
Beauty and the beast S02E01 *Säsongspremiär* 
Bra början för Beauty and the beast. Förra säsongen hade några svackor men jag kollade ändå. Och jag är glad för det för den blir bara bättre och bättre! Man förstod ju att Cat och T.J skulle hitta Vince i detta avsnittet men jag hade inte förväntat mig att han inte skulle komma ihåg vilka dom var. Och framför allt vem han är. Han minne är ju helt borta. Han går bara på sina instinkter. Han hade inga ärr kvar i ansiktet heller. Det hemska är att det är Cats biologiska pappa som ligger bakom det. Och han jobbar på FBI. Tror det kan bli en spännande storyline med att FBI är ute efter Vincent.
Jag har inga tvivel om att Cat och Vince kommer hitta tillbaka till varandra och det känns skönt.
Jag trodde inte att Cats dröm i början var riktig med att hon räddade Gabe. Så blev lite förvånad när jag såg honom på polisstationen. Men jag har lite svårt att lita på honom.
Hoppas nu bara att Vince inte dödar för många människor för han kommer må skit över det senare!
 
Bones S09E04 
Precis när jag hade bestämt mig för att inte skriva om Bones så kommer det ett avsnitt om Pelant. Jag satt som på nålar genom hela avsnittet. Hade ingen anning om hur det skulle sluta. Trodde inte att dom skulle få död på honom så tidigt i säsongen. Men rätt skönt för det har varit så irriterande att Bones och Both inte har kunnat prata med varandra ordentligt. Så nu friade Both äntligen till Bones!
 
Hart of dixie S03E01 *Säsongspremiär* 
Jag har aldrig varit något jätte fan av Hart of dixie. Jag tycker den är mysig men jag är inte så engagerad som man kan va i vissa serier. Men jag tyckte avsnittet var bra. Jag gillade faktiskt Zoes nya kille Joel. Jag vill såklart att hon ska va ihop med Wade men hade dom blivit tillsammans i detta avsnittet hade det varit för snabbt på något sett. Så Zoe kan va med Joel ett tag.
Jag vill inte att Wade och Lemon blir ett par men jag gillar deras vänskap. Och att Lemon träffade Meatball var roligt, haha. Helt otrippat.
Skönt att George vill ha tillbaka Tansy för jag orkar inte med om Zoe och George ska hålla på i denna säsongen också. 
En sak som var väldigt tydligt var Lemons gravidmage. Eller skådespelerskans. Minns inte vad hon heter nu. Undrar hur dom ska kunna dölja det när det redan var så tydligt.
 
Hostages S01E03 
Denna seriern är spännande hela tiden! Bra att Ellen gick till skolan och kollade upp dottern. Hon var så söt, tyckte synd om henne när hon pratade om hennes mamma. Men vad är det för fel på hennes mamma? Kan man inte få veta det snart.. Kramer verkar vara tjejens farbror eller morbror. 
Brian berättar att han har en affär bara för att Ellen ska lämna honom kvar och fly med barnen. Killen bryr jag mig mycket mer om än tjejen. Att hon är gravid är en rätt tråkig storyline. 
Jag har en massa frågor och saker jag undrar. Men man får väl vänta och se.
 
Sleepy hollow S01E04 
Jag tycker Sleepy hollow börjar ta sig. Jag tyckte detta avsnittet var jätte bra. 
Jag gillade Abbis syrra. Hon verkade vara en förståndig kickas tjej.Gillade deras slut scen när dom satt och pratade på polisstationen. Sen gillar jag Ichabod och Abbies relation. Abbie sa något till sin syster som jag inte riktigt förstod men det var om Ichabod och Abbie iallalfall. Sen är det lite läskigt att den där demonen eller vad det var som hade en massa folk överallt. Och dom där monsterna. Jag kommer ihåg i Disneys Hercules att när folk dör där kom dom ner till undergjorden och man såg när dom åldrades. Var livrädd för det när jag va liten. Men dom där "liken" påminde mig om Hercules, haha.
 

Kommentarer

  • FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

    sv: Nej, det är jätte skumt. Trodde verkligen att Erik och George skulle vara i finalen mot varandra. Fattar inte hur folk röstar alltså...

    Hmm.. Alltså jag tror att kevin är en av dem som har mest röster för förra veckan var han röstad till den bästa på tv4's hemsida tydligen, fattar ingenting, är helt tondöva eller? man ska ej rösta för att personen i fråga är snygg, dem gör ju typ det :S för han är inte speciellt bra ens.
    Men får hoppas att han åker nästa vecka men tror inte att man ska vara så säkra på det även om han bör åka för alla andra är bättre än honom, helt ärligt.

    2013-10-11 | 23:39:59
    Bloggadress: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här: