kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

v.42 TV-serier (del 2)

Kategori: Grey's anatomy

 
Scandal S03E03 
Snacka om fullpackat avsnitt. Ser alltid Scandal först av mina fredags serier. Den levererar alltid. Denna veckan var det en kvinna som ville ha reda på varför hennes son blev dödad av FBI. Hon hotade med att spränga 9 personer i luften och såklart var Olivia en av dom. Det var bra att hon var där för annars hade kvinnan sprängt dom i luften illa kvickt. Jag gillar att Olivia alltid vill hjälpa alla som ingen anning vill hjälpa. Men jag blev lite irriterad på Fitz att han inte var till större hjälp tidigare. Bara för att han inte ska visa omvärlden att han inte bryr sig. David var tvungen att "hota" Cyrus för att dom skulle få informationen om hennes son. Jag börjar bli trött på Cyrus för han hjälper inte Olivia någonting. Innan stod han ändå på hennes sida tyckte jag men nu lyfter han inte ett finger för henne. Hemskt att kvinnan inte fick veta att hennes son var en hjälte och att hon tog självmord för att hon trodde att sin son var en terrorist.
Jag tyckte så synd om Chuck. Både bra och dåligt att han inte mördade Olivias pappa. Han förtjänar det big time men Olivia hade aldrig förlåtit honom. Deras sista scen var så fin.
Jag gillar Jake. Hoppas inte att Olivias pappa kommer försöka använda honom emot Olivia nu bara.
 
The vampire diaries S05E03 
Nu fick man veta att universum har fört ihop alla Elenas och Stefans dupplegangers i alla tider. Att dom hör ihop. Men då kom jag på en sak. Det borde ju finnas en till Stefan för Elena för Stefan träffade ju Kathrine först. Så egentligen borde väl Kathrine och Stefan höra ihop mer än Elena och Stefan. Rörigt jag vet men det borde va så tycker jag. Tycker bara det är lite tråkigt att Stefan ska komma emellan Elena och Damon i VARJE avsnitt. Kan det inte gå ett avsnitt utan att det ska bli triangeldrama? Jag vet att det är hela TVD grej men man kan bli rätt trött på det emellanåt. Nu känns det inte som Elena inte har så mycket val längre vem hon ska vara tillsammans med och det är lite irriterande. Nu hör hon och Stefan ihop för universum vill det. Nej, jag tycker hon ska gå efter sitt eget hjärta och inte gå efter universum.
Jag blev inte förvånad när det visade sig att Silas livs kärlek såg ut som Elena. Tyckte bara det var hemskt att hon (minns inte vad hon heter) häxan mördade henne. 
Jag är grymt imponerad av både Paul Wesley och Nina Dobrev som spelar så många roller så bra. Man ser verkligen skillnad på deras karaktärer.
Men tillbaka till den där häxan. Gillar inte henne. Det blev så mycket information så snabbt på nått vis. Det var ju bra att hon fick bort Silas krafter men nu har ju Stefan minnnesförlust. Undra hur det kommer gå? 
Att det var för att Kathrine hade svalt the cure som Silas ville ha henne för anade jag redan. 
Matt har en andra person i sig nu. Jag tycker hans storyline är lite tråkig.
 
The walking dead S04E01 *Säsongspremiär* 
Glömde bort att skriva om The walikng dead i del 1 av sammafattningarna så skriver om den här istället.
Är verkligen glad att den är tillbaka. Jag har saknat mina walkers :P Helt sjukt hur emun jag har blivit mot allt blod och zoombisarna och allt stampande på huvud av olika slag. Kan till&med käka när jag kollar på den, haha.
Tyckte det var mer humor i detta avsnittet än det brukar va i vanliga fall. Sen läste jag efteråt att dom hade bytt manusförfattare så det kanske är därför, men resten av avsnittet märkte jag ingen skillnad.
Skönt att Rick inte är galen längre. Det var bara jobbigt förra säsongen när han hade "I see dead people" problemet.
Daryl var bra som vanligt, min favorit. Typ allas favorit. Man märkte verkligen skillnad på Beth, hon var så glad innan men nu brydde hon sig knappt när hennes pojkvän blev dödad. Hemskt.
Tyckte om Carol när hon lärde barnen hur man använde kniv mitt i sagostunden. Det behöver dom ju lära sig för hur ska dom annars kunna överleva?
Sen den där killen som dog i slutet. Har läst att alla tror att vattnet har blivit smittat med något. Jag trodde bara att han var sjuk för han mådde ju illa i mitten på avsnittet sen trodde jag bara han halka i duschen och slog i huvudet i golvet och dog av smällen. Men det kanske va vattnet? Det är isåfall inte bra. Hoppas på att han trillade.
 
Grey's anatomy S10E05 
Skönt att gamla Callie kom fram på slutet. Minns den scenen som det var igår men det var hela 8 år sen! Helt sjukt! 
Jag tyckte synd om Meridith. Hon försökte verkligen att vara överallt för att inte bli som sin mamma. Och det är klart att hon inte kan vara överallt eller va en lika bra kirurg som Christina. Christina har ju ingenting förutom sitt jobb, hon lever för sitt jobb. Meredith har så mycket mer. Så om hon får va lite mindre på sjukhuset är det väl helt okej. Men jag tycker inte att det ska vara självklart att Meredith ska vara den som tar hand om barnen. Kan lika gärna vara Derek som får missa en operation.
Jag vill att Alex ska ta kontakt med sin pappa. Det kan ju inte sluta så som det gjorde i detta avsnittet. (Tänkte bara på Dexter för han som spelar Alexs pappa spelade Dexters pappa i alla åtta säsonger)
Tycker bättre om Stephane nu än vad gjorde innan. Bra att man får lära känna internsen lite bättre.
 
Parenthood S05E04 
Kan inte Sara bara bita sig i tungan ibland och låta Amber vara lycklig. Hon och Ryan är ju överlyckliga kan Sara inte se det? Håller med Amber att hon är inte sin mamma och Ryan är inte Seth. 
Väldigt kul att Adam är så ombord på Christinas kampanj nu. Han fixade till&med pengarna till kampanjen. Max va så söt när han gav Christina sin peng. 
Gillade scenen med Zeek och Victor, hopppas verkligen att det hjälper honom nu.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: