kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

v.43 tv-serier (del 1)

Kategori: Beauty and the beast

 
Homeland S03E04 
Jag tycker inte Homeland är lika bra denna säsongen. Den är inte alls så spännande som den brukar vara. I säsong 1 och 2 har jag suttit som på nålar hela tiden. Nu verkar dom ha fått fram en bov iallafall. Det är klienten som Carrie ska träffa. Dom tror att han ligger bakom bomben på CIA om jag fattade det hela rätt. Men det känns inte riktigt som samma gamla Homeland. Alla är på olika ställen och ingen sammarbetar. Jag saknar lite den där "CIA-känslan" och allt terroristacktigt. Jag vet fortfarande inte om Saul är på Carries sida men om man bara ska gå på slutet så verkar det som de. Men då skulle han inte låtit henne sitta på psyket i 1 månad. Jag litar inte på honom fullt än. Han får visa sig mer pålitlig först. Men jag hoppas verkligen att den här twisten kommer göra allting bättre nu. 
Dhana har jag tyckt varit kul att följa men i detta avsnittet spårar det ur lite. Snor sin mammas bil, hjälper sin pojkvän (som kanske är en mördare?) att rymma och byter bilen till en annan bil. Jag förstår om Jessica blir orolig och inte kan lita på henne. 
 
Once upon a time S03E04 
Jag gillar hela Neverland storyn. Mycket beror på att man slipper alla fula specialeffekter som kan va VÄLDIGT dåligt gjorda ibland. När dom bara går runt i skogen så märker man inte av det så mycket. Sen kan jag inte hjälpa att gilla Peter pan. Han som spelar Peter pan har det där "onda leendet" eller vad man ska säga. Nästan lite Klaus över det. Ögonen och leendet. Jag gillar det. Sen har han ju inte gjort något super dumt än så jag kanske byter åsikt senare. Men jag hade gärna sett att dom berättar varför han blev Peter pan, hela hans bakgrundshistoria. 
Jag är väldigt glad att Neal är tillbaka i Neverland men jag blev lite irriterad när han frös fast Rumple. Det är klart att han har svårt att lite på honom men just i den situationen var det bara idiotiskt. Det fattade ju vem som helst att Peter pan skulle få tag på Henry igen. 
Att alla eller dom flesta shippar Emma och Hook fattar jag bara inte. Ser inte det alla andra ser. Jag tycker Emma och Neal har mycket bättre kemi. Sen är det lite ja, små äckligt kan jag tycka. Hook var tillsammans med Neals mamma och Rumples fru. Och så ska han dejta Emma som är Neal förra flickvän och Rumples son? Allting blir så rörigt och ålderskillnaden på alla vill jag bara inte tänka på, haha. Nästa avsnitt skulle nog handla om Hook, det ska bli kul att se!
 
Revenge S03E04 
Detta avsnittet var inte lika bra som det förra. Blir bara irriterad att Gracesons kommer undan med ALLT hela tiden. Jag fattar verkligen inte hur Emily står ut med Daniel, inte ens för att hämnas. Han är ju precis som sin pappa. Hur kan han ens ta råd från sin pappa när han vet om all skit han har gjort? Och kolla på hans äktenskap, haha. Nej, jag skulle nog göra tvärtom vad Conrad sa till mig.
Tyvärr så minns jag knappt vad avsnittet handlade om mer och bara det är negativt.
Jag har väldigt mycket misstankar om Patrick och jag vill inte att Nolan ska bli sårad. 
Sen slutet? Måste alla män va så jävla svartsjuka? Nu ljuger Aiden att det var Jack som försökte döda Conrad bara för att han fick sina känslor sårade, COME ON. Det är säkert Victoria som försökte döda honom ändå.
 
The good wife S05E04 
Ojoj, nu händer det grejer. Jag trodde faktiskt inte att Diana skulle berätta för Will att Alicia skulle starta eget. Hade hellre sett att Alicia hade berättat det själv. Will kommer ju hata henne efter det här. Hade han nog gjort ändå men detta känns som ett större svek. Jag shippar ju Will och Alicia så det känns lite jobbigt i mitt hjärta. 
Sen känns det som alla lämnar Will i sticket. Diana ska bli domare, Alicia och Cary ska starta eget och tar med sig en massa klienter dit. Det blir inget Lockhart/Gardner kvar. Jag tror att en anledning till att Alicia väljer att sluta är för att hon inte kan låta bli Will. Hon älskar ju inte Peter på det sättet. Längtar tills måndag!
 
The walking dead S04E02 
Jag skrev förra veckan hur emun jag hade blivit mot allt blod etc. Men jag klarar inte av när djur blir dödade/torterade. När Rick dödade griskulltingarna höll jag för både ögon och öron. Fy vad hemskt det var. Dom var ju tvugna att göra någonting men det gör inte situationen bättre. Jävla idiot som har matat zoombisarna. 
Undra om det är en influensa? Jag trodde det förra veckan och det känns som det fortfarande för om det är vattnet borde fler ha blivit sjuka, eller alla. Man dricker ju vatten hela tiden. Nej, jag vet inte.
Och vem var det som brände dom? Det var så hemskt. Hon kvinnan är ju med i Teen wolf så jag gillade henne. Men det var ju hon som glömde stänga dörren in till cellen. Smart.
Michonne har nog haft ett barn innan som dog. Man fick iallafall den känslan. Hade varit intressant att få veta lite mer om henne och varför hon har varit så instängd i sig själv. Hon har blivit mycket mer öppen nu och det är kul att se. 
Det var ett mycket spännande avsnitt, bättre än förra veckan!
 
Beauty and the beats S02E03 
Jag tyckte inte det var okej att skämta om kvinnomisshandel som dom gjorde i början på avsnittet. Så jag fick en negativ bild av hela avsnittet bara för det. Kunde inte släppa den feelingen riktigt. Vilket var tråkigt för Vincent började minnas men då störde jag mig redan på honom så det blev inget speciellt med det. Tycker det är synd att dom tog den vändningen med Vincent. Har tyckt att säsongen har varit bra hittills men ja. Jag förstår varför Cat inte ville ha tillbaka honom än. 
Heather berättade äntligen för Cat att hennes pappa inte är hennes biologiska pappa. Och att hon ska flytta. Det är väl bara för att hon som spelar Heather ska ha en av huvudrollerna i ABC familys nya Ravenswood. 
 
Hart of dixie S03E03 
Haha, Zoe var rätt rolig när hon skulle diagnosera hela Bluebell. Men det är skönt att Brick la ner häxjakten på henne i slutet för jag gillar när dom samarbetar. 
Lavons kusin irriterar mig så mycket. Varför tror alltid unga tjejer att dom måste spela dumma och sexiga för att få den killen dom vill ha? Mår bara dåligt över det. Hoppas hon inser att hon inte ska göra det nu när George fastnade i blixtlåset. Jag hoppas att hon egentligen är skit smart och blir en grym elev istället.
Jag gillar Joel. Han är snäll och han och Zoe passar rätt bra ihop personlighetsmässigt. Om det nu inte hade varit för att hon ska va med Wade, haha. 
Äntligen la Lemon och Annebeth ner Belles. Jag har aldrig riktigt fattat varför dom var kvar så länge ändå. Dom har ju ändrat sig en hel del under säsong 2 så dom passade inte in där längre (vilket bara är positivt).
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: