kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

Breaking bad Säsong 1

Kategori: Breaking bad

Jag tror att jag ska börja skriva mina sammanfattningar av säsonger så som jag kommer göra i detta inlägget framöver. Tyckte inte dom där frågorna jag svarade på innan gav så mycket.
 
 
Det var ett tag sen jag såg klart Breaking bad säsong 1. Har redan börjat titta på säsong 3.. Men man hade hört så mycket om den här serien och jag var sugen på något allvarligare.
 
Walt får lungcancer och har inte råd att betala för sin behandling eller har någonting att lämna över till sin familj om han dör. Därför tar han kontakt med Jesse Pinkman som kokar metamfetamin och föreslår att dom ska bli partners. Walt är kemilärare och Jesse har sina kontakter. Så dom börjar koka meth tillsammans och den är tydligen den renaste meth någon har sett. Alla vill ha den. Jag var rädd att jag inte skulle gilla den just pga knarket (har svårt för droger) men i denna säsongen störde det inte mig. Dom får problem nästan med en gång. Walt får döda Krazy 8 och senare i säsongen spränger han ett helt hus (kommer till det sen).
 
Jag älskar Walt.Jr som är Walt son. Han lider av en lätt cp-skada. Men han är otroligt smart och rolig. Han som spelar Walt.Jr är väldigt duktig. Även Walts fru Skyler tycker jag om. Hon är gravid och har en systers som heter Marie. Maries man heter Hank och han är narkotika-polis. Så det blir rätt spännande iochmed att Hank är hack i hällarna på Walt hela tiden. Sen ljuger Walt hela tiden för Skyler. Tror hon kommer komma på honom snart, nog bara en tidsfråga.
 
Jag älskar Walt och Jesse relation. Dom bråkar mest hela tiden men dom är ändå mitt favorit par. Walt blir nästan som en pappa för Jesse. Eller iallafall senare.. Men jag älskar alla deras scener. 
 
Jag tror det var i denna säsongen som Walt blir av med sitt hår pga cellgifterna. Han ser mycket mer badas när han är snaggad!
 
Sista avsnittet slutade rätt spännade. Tuco som dom samarbetar med nu (det var hans hus som Walt sprängde) är crazy. Han slog ihjäl sin kompis på en soptipp när Walt och Jesse var där. Undra nu vad som händer?
 
Det jag gillade med denna säsongen var hur vardagen var viktig. Den försvann inte även fast det blev crazy ibland. Sen var den tyvärr bara på 7 avsnitt så det kändes som att första och andra säsongen var samma säsong. Jag rekommenderar verkligen serien för er som inte har sett den!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: