kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

Devious maids S01E13 (Säsongsfinal)

Kategori: Devious maids

Jag har ju följt Devious maids i sommar. Mest för att skaparen även gjort Desperate housewives. Men i sommar har jag ändå gillat att se på den. Skrev nog det i förra veckan men är glad att den har gått på sommaren och att den slutar nu för annars hade jag prioriterat bort den.
 
 
Iallafall.. Nu vet vi vem som mördade Flroa. Det var väl ingen jätte chockande nyhet för det fick vi nästan bekräftat i förra avsnittet och kunde ana det i förrförra. Philip låg alltså bakom mordet, för att Flora hade pressat honom på pengar för hon bar Remis (hans sons) barn och för att han våldtog henne (vilket jäkla svin)! Som tur va dog han i detta avsnittet. Nästan på samma sätt som Flora, rakt ner i poolen. Tyckte det var rätt kul att Powells sket i sin skillsmässa för att döda Philip. Dom är bra sjuka dom människorna. Bra också att Marisols son blev släppt!
 
Tyckte så synd om Valentina och jag tyckte det var bra att Zoila sa som det var. Och jag förstår verkligen att hon sticker utan att säga något!
 
Kände på mig att det skulle hända något i slutet men visste inte vad. Men då kommer nog Peri sätta dit Rosie för att ha tagit sin pojke olagligt till landet. Trotts att det faktisktt var Peri själv. Nu kan man ju hoppas att Rosie blir så arg så hon blir ihop med Spence igen ;P
 
Stackars Sam. Han åkte iväg och gick en agent utbildning bara för att kunna hjälpa Carmen med sin karriär och dom skulle flytta ihop. Jag tyckte det var rätt dåligt beslut Carmen tog. 
 
Jag tyckte även synd om Taylor och Mikael.
 
Aja, nu får man vänta tills nästa sommar på säsong 2. Det är fullrulle ändå så det gör mig inte så mycket!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: