kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

Dexter S08E12 (Seriefinal)

Kategori: Dexter

Okej.. Nu ska jag försöka skriva några rader om Dexter finalen. Har hunnit lugna ner mig lite från igår. Sjukt hur känslosam man kan bli av en serie. Jag måste bara skriva att läs INTE vidare om du inte har sett avsnittet än.
 
 
Jag tyckte hela avsnittet kändes krystat, att dom tvingade fram känslor som inte riktigt passar in i Dexter. Tyckte det redan förra veckan och detta blev som en fortsättning på något sett. När Harrison sa "I love Hanna" fattade jag redan då att Dexter inte skulle följa med dom till Argentina. Man fick en bekräftelse att Harrison mådde bra med Hanna. Jag gillade när Hanna satte sprutan i Deb's gamla chef! Tyckte han förtjänade den. Jag gillade honom i början av säsongen men det har ju ändrat sig. 
 
Som jag skrev i förra veckans avsnitt att om dom dödar Deb kommer jag inte förlåta dom på år. Såklart tar dom död på henne. Även där väldigt krystat. Det ända jag gillade med hela Deb grejen var när Dexter tog ut slangarna och stängde av maskinerna. Annars blev jag knappt ledsen för jag var bara arg.. Och jag menar vafan, varför döda henne? Bara för att Dexter ska sitta där med skägg i slutet och ha blivit skogsarbetare!? Så jäkla dåligt. Av alla tänkbara slut så var detta det sämsta. Kunde dom inte dra till med att han dog iallafall? Dexter är så mycket mer än en skogsarbetare. Jag har alltid trott att dom skulle göra ett riktigt saftig slut. Typ att han blir påkommen och avrättad. Eller att man får se honom sitta i fängelset helt ensam, ja finns massa slut som hade varit bättre. Jag gillar lyckliga slut men hade kunnat ta ett olyckligt slut om det hade varit "häftigt" eller chokerande. Men inte detta. 
 
Dexter dödade Saxton (stavningen?) och det förtjänade han men jag hade velat se Dexter döda honom på sitt bord en sista gång. Det var rätt kul när Quinn och Batista såg videon och lät Dexter gå. Tycker synd om Quinn också. Verkligen INGEN fick ett lyckligt slut. 
 
Sen undrar jag vart Dexters pappa var när Deb dog? 
 
Nej, jag känner att jag inte kan skriva så mycket mer för det blir bara flummigt och konstigt. Jag är upprörd iallafall.
 

Kommentarer

  • Sofia - En blogg om tv-serier säger:

    Det finns inte så mycket mer att säga om detta avsnittet än att det sög! Jag håller med dig om man inte kunde få ett lyckligt slut, hade man inte kunnat få ett coolt i alla fall!

    2013-09-24 | 20:55:09
    Bloggadress: http://seriebloggen.com

Kommentera inlägget här: