kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

Downton abbey S04E01 (Säsongspremiär)

Kategori: Downton abbey

 
Downton abbey är tillbaka! Efter en hjärtskärande säsongsavslutning var det blandande känslor när jag skulle börja kolla. Frågor som; Hur ska dom klara det här? Ingenting kommer va sig likt?! osv. Men ja, hur klarade dom det då? Helt okej tycker jag. Sorgen är kvar och kommer nog vara där ett tag till men det känns som att skaparna respekterar och bearbetar sorgen inte bara med karaktärerna utan även med oss tittare. 
 
Att O'brian hade försvunnit gjorde inte mig ett dugg, aldrig gillat henne. Nannyn va ju hemsk så gillade att Thomas sa till Cora om henne. 
 
Tyckte såklart mycket synd om Mary i hela avsnittet men det var så skönt i slutet när hon satte sig vid bordet. Mr.Carson har jag alltid tyckt om och när Mary bröt ihop i hans famn var väldigt fint. Känns ibland som han är mer pappa än Robert är till henne. Apropå Robert är han så irriterande ibland, han vill aldrig utväcklas och det är alltid männen som ska arbeta. Kvinnorna ska bara sitta i sina fina klänningar och se glada ut. 
 
Det introducerades lite nya storylines och jag hoppas att det kommer bli bra. Jag saknade som sagt Mathew väldigt mycket och även Sibyl. Det känns inte riktigt som gamla Downton än. Och vart va introt?! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: