kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

Gilmore girls Säsong 2

Kategori: Gilmore girls

 
Jag hade en väldigt lång paus mellan första och andra halvan av säsong 2. Ni vet man känner inte för att kolla på just den serien vid det tillfället osv. Ska iallafall försöka skriva om det jag kommer ihåg bäst.
 
I början på säsongen var det mycket om Lorelai och Max's bröllop. Man förstod att det aldrig skulle bli av. Och det blev jag glad för för det kändes aldrig rätt.
 
Min favorit story i denna säsongen har varit Rory/Dean/Jesse. Jag kan inte hjälpa det men jag älskar kärlek i serier. Visst det kan bli lite långtråkigt men Gimore girls gör det så bra. Lagom helt enkelt! Jag var jätte förtjust i Dean innan men när ett par har varit ett par ett tag blir dom rätt tråkiga i längden. Sen tyckte jag också att Dean var väldigt svartsjuk och konstig i slutet på säsongen. Med all rätt med tanke på vad som hände i säsongsfinalen men inte så konstigt att Rory gjorde som hon gjorde när han var sådan. 
Och apropå Rory och Jess! Snacka om att Jess blev min favorit i slutet. När han och Rory kysstes på bröllopet, så söta! Man hade verkligen väntat på det.
 
Jag gillar INTE Christopher. Jag tycker han behandlar Lorelai som skit. Det som stör mig så mycket är att hon går på det om och om igen. Det har bara gått 2 säsonger och det är redan irriterande. Sen är han ju aldrig där för Rory heller? Han skärpte sig ett tag men i slutet! Stackars Lorelai. Var så förbannad. 
 
Jag vill se Luke och Lorelia ihop snart. Gillar dom starkt som vänner men har en känsla av att dom blir ett par snart.
 
Sookie och Jacksons bröllop var fint. Tycker som är så söta tillsammans. Sen minns jag inte så mycket mer av alla små händelser som hände i säsongen 2. Jag såg klart säsong 3 igår så mitt minne är som sagt lite svagt. Men jag älskar Gilmore gilrs mycket mer nu än jag gjorde innan. Den bara växter på en och man har svårt att inte älska alla!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: