kinglionheart.blogg.se

Detta är en blogg om tv-serier

Gilmore girls Säsong 3

Kategori: Gilmore girls

Jag har verkligen kärat ner mig i Gilmore girls. Vill knappt se dom nya serierna som släpps för jag vill bara se Gilmore girls. Men det är bra att andra serier kommer ivägen för då kan jag njuta längre av denna. Som vanligt när det gäller mig så var det ett tag sen jag såg säsong 3. Måste lära mig att skriva sammanfattningar precis efter man har sett något. 
 
 
Lorelai har varit riktigt stark denna säsongen. Framför allt i början, tänker främst på allt med Christopher och hans tjej och deras barn. Att hon var tvungen att vara med på babyshowern och tillochmed när ungen föddes. Hade aldrig klarat det. Jag vet att hon gjorde det för Rorys skull men ändå.
Har inte funnits någon man i hennes liv denna säsongen vad jag kan minnas. Väntar ju på Luke! Kan dom inte bara få ihop det snart?
 
Rory har det därimot hänt rätt mycket med under säsongen. Hon och Dean gjorde slut, vilket jag tyckte var på tiden. Han var för svartsjuk och jobbig i slutet. Men det tog inte lång tid för Rory att hitta ny för hon blev tillsammans med Jess typ samma dag hon och Dean gjorde slut. Jag gillade Jess jätte mycket förra säsongen och halva första av denna men sen flippa han ju ur. Ljög om skolan och var allmänt arg av sig. Jess stack ju till sin pappa i slutet på säsongen och då gjorde han och Rory slut. Tyckte det var lika bra. Om han skulle vara på det viset så var han inget att ha.
Rory bestämde sig för att istället börja på Harvard så skulle hon gå på Yale. Har tänkt sen jag började titta att det förmodligen inte kommer bli Harvard tillslut. Det brukar ju inte bli det i serier. Men det var väl det smartaste valet för nu har hon nära hem också. Så Rory gick såklart ut high school i sista avsnittet på säsongen.
 
Jag gillar Lorelais mamma och pappa mer och mer. Dom är så roliga i sin syn att se på saker. Älskar relationen Lorelai har med sin mamma. Alltså inte att jag skulle vilja ha det så med min mamma men dom har så sjukt roliga konversioner. Allting misstolkas och dom blir ovänner hit och dit, haha.
 
Sookie blev gravid, så roligt! Älskar henne och Jackson. Och Kurt, haha. Och Dean ska gifta sig!? Där blev jag ordentligt chockad. Får se om bröllopet blir av. You never no!
 
Men jätte bra säsong. Hoppas att den är lika bra nu när Rory börjar på collage!
 

Kommentarer

  • Molly säger:

    Vad roligt att du tittar på Gilmore Girls! En av mina absoluta favoritserier of all time. Personligen tycker jag serien blir ännu bättre när Rory börjar på college, men det finns andra som tycker tvärtom. Så det ska bli roligt att se vad du tycker! Måste själv se om serien snart känner jag, så bra. :)

    Svar: Jag kan knappt kolla på nya avsnitt av andra serier för jag är så inne i Gilmore girls nu :P Ja, jag har sett halva säsong 4 och jag gillar det. Rory blir ju mer vuxen och det tycker jag är kul :)
    Amanda Arvidsson

    2013-10-01 | 20:39:16
    Bloggadress: http://tvdorkss.blogg.se

Kommentera inlägget här: